Vitamin télre - egy multivitamin nem elég

Szerző szaboroland 2019-11-25 0 Hozzászólások

A multivitamin, bár sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, önmagában nem elegendő vitamin télre. Sokan elintézik a hideg hónapokat egy multivitamin, esetleg egy kicsit nagyobb adag C-vitamin kombinációjával, azonban ez vajmi kevés mind tipusában, mind mennyiségében a téli hónapok vitaminellátására. Lássuk, milyen vitaminokkal, ásványi anyagokkal és egyéb immunrendszert erősítő készítménnyel érdemes felvértezni az immunrendszered decembertől márciusig!

 

A legszükségesebb vitamin télre a D-vitamin

 

Tudtad, hogy a D-vitamint nem képes előállítani a szervezet? A webáruházunkban is kapható D-vitamin egy zsírban oldódó vitaminszerű anyag. A napsugárzás hatására a bőrben képződik, és a test sokféle folyamatában játszik szerepet.

 

  • Fenntartja a kalcium és a foszfor felszívódását a vékonybélben, ezáltal erősíti a csontozatot és a fogakat.
  • Megelőzi a szívbetegségeket, csökkenti a rák és a depresszió kockázatát.
  • Fontos a kiegyensúlyozott és egészséges vérhez.
  • Támogatja az immunrendszert és gátolja a hosszan tartó gyulladásos állapotokat.
  • Mérsékli a sejtfalak áteresztő képességét, ami a rák esetében nagyon fontos.
  • Hiányában a kórokozók elpusztításáért felelős ún. T-sejtek nem tudnak aktiválódni, illetve növekszik a II. típusú cukorbetegség kockázata felnőtt korban.
  • Több kutatás mutat rá, hogy a kellő D-vitamin fogyasztás megelőzi az influenzás betegségeket.
  • Javasolt napi adagja a téli időszakban: 2000-3000 NE felnőtteknek, 1000-1500 NE gyermekeknek.

 

A megfázások ellen: C-vitamin

 

A C-vitamin nagy adagban történő szedése a téli időszakban kifejezetten ajánlott, hiszen fogyasztásával kivédhetőek a megfázásos megbetegedések. 

 

  • Az egyik legerősebb antioxidáns, amely ellenállóvá tesz a fertőzésekkel szemben.
  • Fájdalomcsillapító
  • Fontos szerepet játszik az immunrendszer és az idegsejtek működésében.
  • Erősíti az artériákat, segít a szívroham és a trombózis megelőzésében.
  • Segít az öregedési folyamatok késleltetésében.
  • Enyhíti az allergiás tüneteket és javítja a memóriát.
  • Hiányában alakul ki a skorbut.
  • Javasolt napi adagja a téli időszakban: 2000-4000 mg.

 

Egy összetett vitamin télre: a B-vitamin komplex

 

A hideg, változékony időjárás megterheli a szervezetet, a hangulatunkat. Ilyenkor a B-vitaminok több irányból is hatnak az egészségre.

 

  • Az idegrendszer és a hormonális rendszer alapvitaminjai.
  • Hatással vannak az energia készletre, befolyásolják a hangulatot és a viselkedést is.
  • Csökkentik a stroke és az Alzheimer-kór kockázatát.
  • Segítenek megelőzni a vesekövet, csökkentik az asztmás tüneteket.
  • Ha hiányt szenved belőlük a szervezet, akkor jellemzővé válik a depresszió, ingerlékenység, fáradtság. Kialakulhat memóriazavar és a gondolkodás és emésztés optimális folyamata is károsodhat.
  • Javasolt napi adagja a téli időszakban: napi 1-2 B-vitamin komplex

 

Ásványi anyagok és nyomelemek télre

 

A szervezet egyensúlyának fenntartására a vitaminok mellett az ásványi anyagok és nyomelemek is szükségesek.

 

  • Magnézium: a stressz káros hatásait csökkenti, mérsékli a depressziót és és ellazítja az izmokat. Rengeteg magnéziumot tartalmaz a banán, a szárított gyümölcsök és a halak. 
  • Nátrium és kálium: együtt fejtik ki a szervezet sav-bázis egyensúly megtartásához szükséges hatásukat, részt vesznek a glükóz és az aminosavak szállításában is. 
  • A jód a téli időszakban is elengedhetetlen a pajzsmirigy hormonok optimális működéséhez. Jódhoz juthatsz táplálékkiegészítők segítségével. Hiánya esetén elhízás, érrendszeri elváltozások léphetnek fel.  

 

Töltsd fel téli vitamin raktáraidat a webáruházunkból! 

Szólj hozzá

Bio webáruház - BioGo - Bio termékek nagy választékban kedvező áron azonnal!
Kén u. 6 Budapest, Pest megye 1097
Telefon: +36/70 321 2949